Lördag

Hejsan! Igar var det min sista dag pa Ghislain Dube. Det var avskedsfest for mig med dans, tarta och en massa fotograferande. Laddar upp bilder senare. Mot slutet blev det lite sorgligt att saga hejda till alla. Jag har dock lovat att jag kommer tillbaka till carnevalen :P
 
Annars har jag varit pa ett gruvmuseum i veckan. Vid gruvingangen finns en staty av djavulen, "El Tìo" som han kallas. Statyn var överöst med kokablad, cigaretter och ölburkar. Gruvarbetarna ger alltsa gavor till djavulen innan de gar in i gruvan för att inget daligt ska hända dem.
 
Nu ska jag till ett annat museum, antropologiska. Hejsvejs!

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Hello Barbie!
Skönt att höra att du har det bra, trots lite magsjuka ibland. Det är smällar man får ta som din mamma brukar säga!Spännande att läsa din blogg,du har verkligen gjort en insats på skolan. Har förstått att du åker vidare ett tag till Chile?
Här hemma är underbart vårväder och vi har varit lediga några dagar.
Ta det försiktigt, vi hörs!
Gudmor, södra

2013-05-13 @ 17:50:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0