Vagblockaden ar over!

Igar kunde vi inte aka med bussen till Ghislain Dube, for busschaufforerna hade vagblockad. Det ar tydligen vanligt med vagblockader och liknande har i Bolivia. Senast var det ju en vagblockad i Copacabana, sa att min kompis Sofie inte kunde ta sig dit. Den blockaden berodde pa en liten konflkt om en bro man ville ha och som politikerna for ett par ar sedan lovat att gora en utredning om. Nu ville folket ha reda pa vad utredningen sa, och vad jag forstar det som sa visade det sig att pengarna for utredningen var borta, men det fanns ingen utredning. Vet inte hur det slutade men blockaden i Copacabana ar ocksa upphavd och Sofie kunde ta sig dit.
Idag i skolan jobbades det matte och jag agerade lite larare. Jag ska hjalpa en tjej utan tal att fixa nagon sorts kommunikationstavla med siffror och bokstaver. Hon ar duktig pa matte, men eftersom hon inte kan skriva med handen sa pekar hon pa siffror som jag klipper ut, vilket tar en himla tid da det annars inte finns sa manga larare. Tankte att en sorts tavla med lostagbara siffror kunde underlatte for henne.
Jag ska ta och fota lite mer och lagga upp mer bilder! for det ar ju lite trist utan bilder. Men detta far vara bra for nu iallafall.
hejsvejs!

Kommentarer
Postat av: Lise :)

Hej! kul att läsa om skolan och vad du gör :) tänkte säga det du skriver sen - vill hemskt gärna se bilder :D :D
Kramar

2013-04-18 @ 17:49:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0