torsdag med kalas och ballonger!

Jag ska forst passa pa att beklaga mig och be om ursakt en sista gang for att har laddas upp sa daligt med bilder. Men misstrosta inte, jag har gjort slag i saken, satt i batteriet i kameran och lagt den pa vaskan sa att jag kommer ihag att ta med mig den till jobbet imorgon!
 
Ja, idag var det fest pa skolan! Det var barnens dag som firades. Saga vad man vill om att de flesta i klassen ar over 20 ar, men dagens aktiviteter uppskattades nagot enormt :) Forst var  det dans i alla dess former, Sedan anlande en klass med tjejer som studerade till larare. De spelade teater och sjong och bjod pa tarta och godis. Dom var jattetrevliga allihop och skoldagen avslutades med annu mer dans och fotografering.
   Nagra av tjejerna fragade ut mig var jag kom fran och hur jag uttalade alla deras namn pa mitt sprak :P Sen skulle vi fotas och dom kallade mej Barbie (jo jag blev ocksa forvanad) men jag antar att det var for att jag ar ganska mycket langre an de flesta har.
  Vi packade sedan in oss alla i klassen, ca 14 stycken, plus mig och tva larare plus varsin balong som vi ocksa fatt (ca 16 ballonger da) i Ghislain Dube-folkan och korde den dagliga hemskjutsningen av alla.
 
Pa kvallen har det druckits te med Skarlet och abuela Chela. Det tittades pa bolivianska nyheter och tydligen har nagon nordamerikansk not till politiker aterigen uttryckt sig om att Latinamerika ar USA:s bakgard. Nagot kolonialt kan man tycka. Evo Morales uttryckte det som att det var synd att USA inte valde att se Bolivia och de andra latinamerikanska landerna som likvardiga grannlander som ar stabila och suverana stater, utan att man fortfarande valjer att uttrycka sig kolonialt och imperialistiskt.
 
Jaa det var dagens uppdatering fran korrespondenten i Bolivia ;)
 
Hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0