Bolivia!

Sedan igår morse befinner jag mig i Bolivia för volontärarbete och turistande! Jag har en förhoppning om att detta kunde bli lite av en rese/bildblogg de kommande två månaderna, men allt beror naturligtvis på vilken tillgång till internet jag kommer ha. Min första vecka kommer spenderas i La Paz, där jag nu befinner mig och här har vi Wi-fi hela veckan, så det är bra. Sedan ska jag vidare till Oruro och därifrån får vi se vilka möjligheter till internet som finns.
   I och med att La Paz ligger över 3000 meter över havet finns risken att få höjdsjuka! Den har jag märkt av litegranna i form av lätt huvudvärk och att pulsen går upp jättefort om man går lite för fort. Vi har handlat lite tabletter mot detta på ett apotek och dessa funkar fint.
 
Idag har jag och min resekompanjon Sofie besökt ett kooperativ för barn- och äldreomsorg i förorten Pampahasi. Vi fick ett mycket trevligt mottagande och det var jättehärligt att se den gemenskap de hade där.
Efter ankomst till första veckans boende smsas det hem, för att tala om att man lever.
här är utikten från vårt fönster! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0