Aventyr i Copacabana

Da var det dags for en ny vecka igen. Jag ska darfor passa pa att sammanfatta forra veckan :P

Forra veckan inleddes med magsjuka som holl i sig till pa onsdagen, pa torsdagen bestamde jag darfor att jag var frisk nog att aka till Copacabana vid Titicacasjon for att halsa pa Sofie, och det gick jattebra!
 
Tog alltsa bussen Fran Oruro pa torsdag morgon och kom fram till Copacabana pa kvallen.
 Pa fredag morgon gick vi upp tidigt for att hinna med en battur till Isla del sol och Isla de la luna, Solön och manön. Det blev en harlig heldagsutflykt i det enormt vackra landskapet.
Har pa Solön

 
 
 
 
Pa lordagen hade CAUP, organisatioinen fran Pampajasi ett event i Copacabana och hela organisationen var dar och visade sin verksamhet med barn och aldre- omsorg, stickningskooperativet salde klader och det saldes aven traditionell medicin. Musik och dans blev det ocksa pa huvudtorget i Copacabana denna lordag.
 
De aldres musikgrupp  framforde nagra traditionella sanger
 
 
 
 
Forresten ska jag bara saga att detta Copacabana ar det forsta Copcabana:t. ( Jo mamma, det ar sant). Det Copacabana som finns i Argentina (?) ar dopt efter denna ort, har jag fatt höra.
 Hej salange!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0